سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









بیماری قارچ تخم ها  

http://www.aqua-quest.ir/Files/Picture/Aquarium-Basics/Disease/Eggs-Fungus/Fungus-Fish-Eggsa-Www.AQua-Quest.Ir.jpg

قارچ تخم ها :
اگر تا به حال ماهیان آکواریومی شما تخم ریزی کرده باشند ، حتماً دیده اید که چند ساعت تا چند روز پس از جدا کردن تخم ها از والدین آنها سفید شده و لایه ی کرکی سفید رنگی روی آنها را پوشانده است که در اینصورت دیگر شاهد هچ شدن تخم ها و به دنیا آمدن بچه ها نخواهید بود .
این قارچ ها معمولاً توسط Achyla و Saprolegnia ایجاد می شوند که سبب خسارت به تخم ها شده و به سرعت بین تخم های دیگر شیوع پیدا می کنند تا تقریباً همه ی تخم ها را از بین ببرند .
از آنجایی که خیلی از ماهی داران به ماهی های مولد اجازه نمی دهند تا از از تخم ها نگهداری کرده و سپس بچه هایشان را بزرگ کنند ( به دلیل طول کشیدن این دوران که می توان در این زمان چندین بار از والدین تخم کشید . ) ، تخم ها به دلایل مختلف آلوده شده و قارچ می گیرند که در صورت بروز بیماری درمانی برای تخم های مبتلا شده به قارچ وجود ندارد ولی می بایست برای جلوگیری از ابتلای سایر تخم ها به قارچ ، فوراً تخم های آلوده را توسط موچین ، سوزن ، پنس و یا هر وسیله ی نازک دیگری از سایر تخم ها جدا کرد .
البته باید دقت داشته باشید که تخم های مات شده ی سالم را با تخم های قارچ گرفته اشتباه نگیرید .
پیشگیری :
برای پیشگیری از بروز چنین بیماری هایی در تخم ماهی ها باید آنها را در دمای مناسب و هوادهی و جریان آب خوب نگهداری کرده و به مقدار توصیه شده از یکی از داروهای ضدعفونی رایج نظیر متیلن بلو در آب استفاده کنید .
هم چنین در صورتی که اجازه دهید والدین از تخم ها نگهداری کنند ، خودشان تخم ها را تمیز کرده و در صورت قارچ گرفتن تخم ها ، تخم های آلوده را می خورند تا سایر تخم ها هم آلوده نشوند ولی همانطور که اشاره شد این روش معمولاً به دلیل طول کشیدن دوره ی نگهداری از بچه ها و یا مشکلاتی از قبیل خورده شدن تخم ها توسط والدین به دلیل استرس استفاده نمی شود ولی با رعایت نکات ذکر شده می توان به راحتی از ابتلای تخم ها به قارچ جلوگیری کرد .
توجه : دوستان تازه کار دقت داشته باشند که محل قرار گرفتن تخم ها حتماً باید از آب تانک تکثیر پر شده باشد و در آن شن و هیچ گونه ماهی آکواریومی وجود نداشته باشد .

منبع : http://www.aqua-quest.ir/ftopict-497.html


نوشته شده توسط : محسن| جمعه 88 تیر 12 | ساعت 11:44 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است