سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









پنگوسی باله بلند  

http://www.aquarist-classifieds.co.uk/php/image/32975.jpg


ماهی پنکوسی باله بلند

پنگوسی گونه ای از ماهی های بزرگ حوزه جنوب شرقی آسیا ست ! این خانواده شامل تعدادی ماهی گیاهخوار و گوشتخواره که همه بومی جنوب شرقی آسیا هستن و تا 45 سانتیمتر توی اکواریوم رشد می کنن . به خاطر اندازه ی بزرگشون شکار میشن و بنوان غذا مورد استفاده قرار میگیرن ! پنگوسی ها توی طبیعت میتونن تا 40 کیلو هم برسن و گاهی تا حد 150 تا 2 متر هم دراز بشن . سرعت رشدشون هم خیلی زیاده . پنگوسی کلن ماهی نارحت و عصبانی و پر جنب و جوشیه و دلیلش بخاطر قدرت بینایی ضعیفی هست که داره و هم توی پیدا کردن غذا و هم پیدا کردن مسیر دچار مشکل میشه ! دمای مناسب برای این ماهی ?? تا 30 درجه ست و حالت شیمیایی آب نقش مهمی در زندگیش بازی نمیکنه ! پنگوسی یک ماهی گروهیه و اگه تنها نگهداری بشه عصبانیتش بیشتر میشه و یا ب رعکس ممکنه گوشه ای کز کنه و حتا غذا هم نخوره . این ماهی خیلی هم ترسو هست و با کوچکترین صدا یا نور آنی بالا و پایین میپره و هم به خودش و هم دکور آکواریوم صدمه وارد میکنه . برای رشد بهتر و شادابیش باید بیشتر از 3 تا از این ماهی رو نگه داشت . از آکواریومی با روشنائی زیاد و دکوراسیون کم خوششون میاد و در کل آکواریوم گیاه کاری شده بدون دکوراسیون مناسب ترین تانک برای نگهداری پنگوسی هاست . پنگوسی به فضای زیادی برای شنا کردن نیاز داره ! ضربه زدن به شیشه ، روشن کردن ناگهانی لامپ آکواریوم و حرکات ناگهانی موجب ترسیدن این ماهی می شه که در چنین حالتی ماهی خودشو به اطراف تانک می کوبه ! در موقع حمل و نقل این ماهی و به آب انداختنش اغلب تا چند دقیقه به حالت معلق و وارونه قرار میگیره که این حالت طبیعیه و بزودی رفع میشه . تکثیرش با تزریق هورمونهای Clarius و ... انجام می شه . پنگوسی همه چیز خواره و از غذاهایی مثل : میگو ، پلت ها و کرم خونی اسفناج سبوس برنج و سایر غذاها استفاده میکنه .
پنگوسی گوشتخوار درشت تر و گرون قیمت تره مخصوصن هر چقدر که باله های بزرگ تری داشته باشه و با ماهی های گوشتخوار و مخصوصن شارکها خیلی خوب میمونه و بزرگ میشه . راه تشخیص پنگوسی گوشتخوار از گیاهخوار هم اینه که پنگوسی گیاهخوار روی بدنش 3 خطر افقی کشیده شده ولی پنگوسی گوشتخوار این خطوط رو نداره و زمینه بدن مشکی و تیره تره . در ضمن پنگوسی یکدست سفید هم هست !

 



نوشته شده توسط : محسن| یکشنبه 87 شهریور 3 | ساعت 10:35 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است