سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









آنجل  

http://www.dkimages.com/discover/previews/744/75010379.JPG


فرشته اکواریوم!!!!!!

ماهی آنجل(فرشته )
نام گروه ماهیان : سیچایلد
نام خانواده: انجل(فرشته ماهی)
نام ماهیان : انجل (رنگهای مختلف)
طول حداکثر: 15 سانتی متر
سطح شنا: میان آب
مکانهای جاگیری :میان تخته سنگهاو گیاهان و جلبکها
نور مناسب: روشن ، بدون تابش مستقیم آفتاب
همزیستی: سازگار با تمام ماهیان آکواریومی
تغذیه: غذای خشک و زنده
خصوصیات فیزیکوشیمیایی : دما 26درجه سانتی گراد - سختی آب 8 درجه پی = 7
:
دشواری نگهداری ماهیان زرنگ و راحت که از نظر تغذیه به مراقبت بیشتری نیاز دارند اما در زمینه ویژگیهای آب نیاز مخصوصی ندارند.
رفتار و نوع تولید مثل : تخم گذار، ماهیان بالغ آن از زیباترین ماهیان اکواریومی هستندماهی صلح جو ئی بوده و تقریباً نیاز خاصی ندارد در عین حال نسبت به آب آلوده دارای نیترات حساس است. تفاوت های ماهی نر و ماده بسیار کم است . مخرج ماهی ماده قبل و بعد از تخم ریزی متورم است. یکی از مشهورترین ماهیان آکواریومی است. دارای بدن نقره ای دیسک مانند و نوارهای سیاه و باله های پشتی و مخرجی بال مانند است. چندین واریته از لحاظ رنگ و باله تکثیر شده اند. برای نگهداری آسان ، اما نیازمند یک مخزن بلند پر گیاه با تعدادی صخره است. به آهستگی در سطوح میانی آب شنا می کند و بهترین ماندگاری را در یک گروه کوچک دارد. گونه ای آرام و مناسب برای یک مخزن بزرگ اجتماعی است. غذاهای معمول زنده و خشک را می پذیرد. تخمها روی سنگهای صاف یا سطوح گیاهان پهن برگ ریخته می شوند. من زمانی شروع به تکثیر ماهی آنجل کردم که تعدادی از آنها را در مخازن گروهی نگهداری مینمودم و فکر کردم که تکثیر این ماهی میتواند به نوعی برای من سرگرمی باشد. برای تمامی نوزادان مخزن کافی در نظر گرفتم و در حال حاضر بیش از 20 مخزن 80- 50 گالنی دارم. بهترین کار برای انتخاب یک جفت خوب آن است که حداقل 6 عدد آنجل با کیفیت بسیار خوب که هنوز به مرحلة بلوغ نرسیده اند را از مغازههای آکواریمی معروف و یا آنهایی که از تکثیرکنندگان خریداری کردهایم در یک مخزن که فقط خودشان حضور دارند, با فضای بزرگ و تعویض آب حداقل 1 بار در هفته همراه با غذای متنوع قرار دهیم. در حدود 9 ماه آنها به سن بلوغ خواهند رسید و جفتگیری کرده و هر جفت را در یک مخزن جداگانه قرار میدهیم. تکثیر این ماهیها تا حدی آسان بوده و آنها فقط نیاز دارند که سالم باشند و آب تمیزی داشته و غذای خوبی مصرف نمایند. تمامی مخازن تکثیر من شامل فیلتر اسفنجی, بخاری, لولة پی وی سی جهت تخمگذاری و کف مخزن فاقد شن باشد. حداکثر حجم مخازن تکثیرمن 20 گالن است. آنجلها به پی هاش در حدود 7 جهت تکثیر نیاز دارند (پی هاش مخازن من 8 است) آنها به درجه حرارت حدود 26 درجه فارنهایت نیازمندند. تغذیة آنها با مخلوط دل گوساله + کرمسفید + آرتمیای منجمد + غذای ورقهای انجام میگردد. . اولین تخمگذاری با تعداد بسیار زیاد صورت میگیرد و پس از هچ تعداد چند صد نوزاد که به فضای زیادی جهت رشد نیاز دارند, خواهید داشت. قاعده کار بر این است که 3ـ2 بچه آنجل در هر گالن نگهداری گردد. در اولین باری که والدین اقدام به تخمریزی میکنند, آنها هر 10ـ7 روز و برای مدت چندین ماه تخمریزی مینمایند که در آخر شما تعداد بسیار زیادی نوزاد آنجل خواهید داشت. بسیاری از والدین تخمهای خود را میخورند و من برای این گونه ماهیان, جدا کردن تخمها را از والدین توصیه میکنم. من به انتظار نوزادان نمینشینم و آنها را با والدین تنها میگذارم و آنها خودشان نوزادان را بزرگ میکنند. نقطة جالبی است که ببینیم والدین خود از نوزادان مراقبت مینمایند. اما, اگر نوزادان را در کنار والدین به حال خود رها کنیم, والدین دیگر تخمریزی نمینمایند البته تا زمانی که نوزادان از مخزن والدین برداشته شوند. در صورت وجود نوزادان در مخزن والدین، من روزانه 25% از آب مخزن را تعویض کرده و جهت تغذیة نوزادان از آرتمیایی تازه هچ شده به دفعات زیاد در طول روز استفاده مینمایم. در هفته دیگر به ادامه مطالب می پردازم.

 

 


نوشته شده توسط : محسن| شنبه 87 شهریور 2 | ساعت 1:32 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است