سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









اردک ماهی  

سلام

دیگه از دست امتحانا راحت شدم.

ممنون از همه دوستان که تو این مدت منو فراموش نکردند و همیشه منو مورد محبت خودشون قرار دادند.

 

اردک ماهی:

این ماهی مثل گونه‌های دیگر خانواده اردک ماهیها یک ماهی شکارچی و مهاجم است سر او به شکل پوزه اردک پهن می‌شود و دارای یک دهان با تعداد زیادی دندان تیز می باشد اردک ماهی در میان خزه‌های آبهای تمیز محل زندگیش به دنبال شکار پرسه می زند و آماده حمله به هر موجود قابل خوردن مثل پرندگان در حال شنا در سطح آب می باشد.

بیولوژی :
اردک ماهی شمالی ماهی است که از نظر جثه بزرگ بوده وجزو ماهیان شکارچی است که متعلق به خانواده Ecosidaeمی باشد . . اردک ماهی شمالی یک ماهی استخوانی است که با خصوصیاتی مثل بدن بلند و باریک و پوزه اردکی شکل مسطح که دارای دندانهای زیادی است از دیگر ماهیان متمایز میشود . بدن اژدری شکل آنها مشخصه ماهیان شکارچی کمین کننده است که به ماهی اجازه میدهد به صورت سیریع و ناگهانی به طعمه حمله کند. آنها دارای باله های عمودی و تیره رنگ در انتهای بدن و رنگ کل بدن خاکستری متمایل به سبز میباشد که نقاط زرد رنگ یا سفید رنگ در سراسر بدن به صورت نامنظم دیده میشود .ناحیه شکمی آنها سفید رنگ است .یکی از راههایی که اردک ماهیان را متمایز می کند ترتیب قرار گرفتن فلسها در سرپوش آبششی و فک می باشد .نیمه بالایی سرپوش آبششی و تمام فک آن توسط فلس پوشیده شده است پراکندگی آنها در بسیاری از دریاچه های آب شیرین ، نهرها و استخرهای پوشیده از علف می باشد.پراکنش اردک ماهی شمالی شامل شمالی ترین ناحیه آمریکای شمالی ، آسیا و اروپا است .زیستگاه آنها با تغییر فصل و درجه حرارت آب تغییر می کند.اردک ماهی شمالی عمومابه هنگام تخم ریزی بهاره و اوایل تابستان در آبهای سطحی کم عمق ومناطقی که از علف پوشیده شده دیده میشود . در اواخر تابستان اردک ماهی شروع به مهاجرت به آبهای عمیق تر می کند و آنجا را برای ماندن در طی مدتی که پاییز و زمستان سپری شود انتخاب می کند . بر خلاف بیشتر ماهیان در راسته Salmoniformes پنج گونه از خانواده اردک ماهیان فاقد باله چربی هستند. اعضای خانواده اردک ماهیان دارای باله پشتی ومخرجی تقریبا هم اندازه هستند که در یک خط قرار گرفته است و مکان آن در نزدیکی انتهای بدن است .اردک ماهیان توسط دم چنگالی شکل و پوزه بلندشان از دیگر ماهیان تشخیص داده میشوند .بیشتر ماهیان استخوانی دارای کیسه شنایی هستند که از لحاظ طول زیاد با لوله گوارش در ارتباط نیست اگرچه در اعضای راسته Salmoniformes کیسه شنای انباشته از گاز با لوله گوارش از طریق یک مجرای جانبی در ارتباط است این ماهی.با بلعیدن حجم زیادی از هوااز سطح آب ، هوا به داخل کیسه شنای خود هدایت کرده که با اینکار میزان شناوری خود در آب را تنظیم می کند . در ماهیان شکارچی کمین کننده مثل اردک ماهی کیسه شنا به ماهی اجازه میدهد که خیلی آرام و بی حرکت در آب باقی بماند.اردک ماهی شمالی معمولا به هنگامیکه طول آن به حدود2/1 متر میرسد و وزن آن حدود 18 کیلوگرم میشود به بلوغ میرسند گرچه عموما وزن آنها بین 9/0 تا 5/4 کیلوگرم است . تعیین سن اردک ماهی مشکل بوده و با شمارش حلقه های موجود در فلس سن آنها تعین میشود . بعضی از اردک ماهیان به سن 24 سالگی هم میرسند ولی سن بلوغ آنها بین 2 تا 5 سال است .

تغذیه :

اردک ماهی یک ماهی شکارچی است که دارای اشتهای فوق العاده ای می باشد .در ماههای اولیه زندگی رژیم غذایی اردک ماهی جوان شامل سخت پوستان کوچک و حشرات ریز است و هنگامیکه به بلوغ می رسد از بیشتر ماهیان ، قورباغه ها ، حشرات و خرچنگ ها ، بعضی پستانداران کوچک مثل موش و مرغان آبزی جوان تغذیه می کند .اردک ماهی به هنگام شکار در لابه لای علفها کمین کرده و به طور ناگهانی و غافلگیر کننده به طعمه حمله می کند . و با دندانهای تیز خود طعمه را نگه داشته و ابتدا از سمت سر شروع به قورت دادن می کند .


تولید مثل :
بیشتر نرها و ماده ها در 2 تا 5 سال ابتدایی زندگی به بلوغ میرسند .دوره تولید مثل اردک ماهی معمولا از ماه مارس تا ماه می ادامه دارد .که بستگی به درجه حرارت آب و زمان آب شدن یخها دارد .در بهار زمانی که ماهیها در مناطق مردابهای کم عمق تجمع پیدا می کنند اردک ماهیان در دهانه خلیجهای کوچکی که از نهرها بوجود آمده ودارای بستر سنگی است دیده میشوند .اردک ماهیان ماده تخمهای خود را در طول مدت روز روی گیاهانی که بین این سنگها وجود دارد ریخته ،که تعداد آنها در حدود 100000 عدد است.به همراه آنها اردک ماهیان نر هم تخمکها را بارور می کنند . تخمهای محافظت نشده حدود 2 هفته بعد تبدیل به لارو میشوند و لاروها برای تغذیه بهتر به مناطقی که آب دارای عمق بیشری است مهاجرت می کنند

 



نوشته شده توسط : محسن| جمعه 88 تیر 12 | ساعت 3:11 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است