سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









ماهی puffer ( بادکنکی)  

ماهی puffer ( بادکنکی):

ماهی puffer ( بادکنکی) از اعضای خانواده Tetraodontidae است که بطور گسترده و در هر گونه شرایط آبی در جهان یافت می شود. ماهیان بادکنکی از نظر شکل ظاهری از سایر گونه های زینتی متفاوت هستند. ماهیان بادکنکی نام خود را به دلیل داشتن قدرت دفاعی در برابر تهدیدات شکارچی از طریق متورم شدن بدنشان, گرفته اند. آنها با عنوان ماهی بالونی یا بادی نیز شناخته شده اند. به دلیل توانایی آنها به باد کردن بدنشان, همانند توپ گلف با بدنی بزرگ و بدون مقیاس و طرح خاصی در داخل حوضچه هایشان شناور می شوند و اغلب روی سطح بدنشان خارهایی است که تا ماهی باد نشود قابل مشاهده نیستند.

 

 

 

 

بر خلاف سایر ماهی ها بادکنکی هاباله های لگنی ندارند و بجای استفاده از باله های دمی که یک اندام اصلی برای شنا است آنها از باله های سینه ای شفاف به همراه باله های پشتی و مخرجی کمک می گیرد. چشمان ماهیان بادکنکی قادر به حرکت به طور مستقل از یکدیگر بوده که دید دو چشمی را مقدور می سازد.

ماهیان بادکنکی طول عمر بالایی حتی در شرایط اسارات دارند و نگهداری آنها نسبتا آسان است. آنها به راحتی می توانند خودشان را با نوسانات شرایط آب وفق بدهند ( در طول مدت زمانیکه شرایط آب تغییر می یابد) تعداد کمی از واریته های بادکنکی ها برای تکثیر به آب شیرین مهاجرت می کنند اگر چه از اصل دریایی هستند. این ماهیان با وجود گوشتخوار بودن به غذای آماده نیز به سرعت سازگاری پیدا می کنند. آنها ترجیحا از نرم تنان, میگو و krill تغذیه می کنند.

بادکنکی ها در مقابل بیماریها و عفونتها بسیار حساس هستند. آنها با داشتن خارهای گزنده در مقابل سایر ماهیان بادکنکی و ماهیان دیگری که آنها را نگه داشته و تکه تکه آنها را می خورند, به زحمت می توانند از خود حفاظت کنند. با وجود این ماهیان بادکنکی کوتوله یا کوتاه قد در مقایسه با سایر بادکنکی ها کمتر گزنده هستند. فقط تعداد کمی از این گونه ها در تجارت گونه های آکواریومی طرفدار دارند. اگر چه بیش از 150 گونه از این ماهیان شناخته شده اند اما اغلب آنها در محیط های آب لب شور و شیرین یافت می شوند.


نوشته شده توسط : محسن| جمعه 88 تیر 12 | ساعت 3:11 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است