سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









پرچم ماهی باله دراز ( آب شور )  

 

 

 نام خانواده : chaetodontidae
نام عمومی : پرچم ماهی باله دراز
نام محلی : آنتن دار
اندازه : 25 cm
غذا : همه چیز خوار ، بی مهرگان کوچک ، جلبکها ? زئوپلانکتونها و نرم تنان ریز
پراکنش : آبهای جنوب شرقی آسیا ، دریای سرخ ، خلیج فارس و دریای عمان
وسیله صید : قفس و ساچوک
درجه حرارت : 28 – 26 c
Ph : ? / ?
شوری : 027/1 – 023/1

ماهی بسیار زیبا و آرامی است که برای نگهداری در آکواریوم بسیار مناسب است . اگرچه به شرایط شیمیائی آب زیاد حساس نیست لیکن غیر استاندارد بودن آب باعث بروز بیماریهائی دراین ماهی میشود که بصورت لکه های خونمردگی برروی سطح بدن آن مشاهده می شود .
میتوان در کنار آن از سایر گونه ها با خیال راحت استفاده کرد . بهتر است آنرا بصورت جفت و در آکواریومی که تعداد ماهی هایش زیاد نباشد نگهداری کنید .
این گونه در اطراف مناطق صخره ای مرجانی زیست می کند که به هنگام تغذیه بصورت گله ای هم مشاهده شده اند .
در صورت غذا ندادن به آنها با بررسی شرایط آب از پراکنده شدن در محیط آکواریوم پرهیز می کنند . در تمام سطوح آکواریوم حرکت دارند و به منبع نور مصنوعی همراه با کمی نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارند .
چون عمده تغذیه این گونه جلبکها می باشند من دو روش را بطور همزمان برای تغذیه آن استفاده نمودم .
1- تغذیه با کاهو :
چون این ماهی به زندگی در آکواریوم و تغذیه با کاهو آشنائی نداشت همراه با آن از یک ماهی scat استفاده کردم . همانطور که میدانید scat را در آب شیرین هم نگهداری می نمایند که بدلیل زندگی در آکواریوم تغذیه با کاهو را بیشتر از غذاهای دیگر آموخته است . این امر موجب تغذیه آنتن دار با کاهو و با همان اشتهای scat گردید .
2- تغذیه با جلبک :
برای این منظور می توانید در ظرفی جداگانه با استفاده از یک صخره مرجانی که آنرا با استفاده از یک لامپ هالوژن نوردهی مناسبی نموده اید جلبک را تولید نموده و برای تغذیه در آکواریوم اصلی قرار دهید . مراقب باشید که رنگ جلبک تولیدی سبز روشن باشد و چنانچه متمایل به قهوه ای شد برای این منظور مناسب نخواهد بود .
در نگهداری یک گونه با بیرون زدگی واضحی در چشم همراه با یک حباب هوای بزرگ در قسمت پشت کره چشم مواجه شدم . معمول ترین علت این عارضه استفاده از پمپهای هوایی محفظه ای است که با دمیدن هوای زیادی ، آب را به طور چشمگیری از هوای اتمسفر ( با قابلیت نیتروژن ) فوق اشباع می کند . تولید بیش از حد اکسیژن توسط جلبکها و سایر گیاهان کمتر معمول است . علت دیگر که به ندرت اتفاق می افتد هوادهی زیاد آکواریوم با حبابهای هوای ناشی از سنگ هوایی می باشد .
معمولا" درمان ، شامل مشخص کردن منبع گازبیش از حد و حذف آن است . در صورت استفاده از پمپهای محفظه ای پرکردن چاله یا مخزن و یا نصب یک خروجی هوا در سیستم می تواند تا حدی این مشکل را حل کند . حبابهای هوائی که زیر پوست و یا درون باله ها ایجاد می شوند معمولا" ظرف یک یا دوروز از بین می رود . حبابهائی که درون سیستم گردش خون قرارمی گیرند بویژه عروق آبششی به شدت می تواند کشنده باشد .
گاهی اوقات هم بیرون زدگی چشم بدون ایجاد حباب است که می تواند ناشی از مسمومیت با آمونیاک یا انگلهای چشمی باشد .


نوشته شده توسط : محسن| سه شنبه 88 تیر 2 | ساعت 11:41 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است