سفارش تبلیغ
صبا ویژن

*****All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** آخرین مطالب ارسالی*****

تصاویر بسیار زیبای اسکار

نژاد + تصاویری از Altolamprologus

Goldfish ( زبان اصلی )

Flame Angel Fish ( زبان اصلی )

گورامی پوست ماری (Snake skin Gourami)

گورامی پلنگی (تینوپوما)

گورامی بوسنده (kissing gourami)

کالوس سیاه

گورامی آبی پودری (Powder Blue Gourami)

گربه ماهی ارتشی Glypotothorax silviae


***** All Right Reserved By : Www.Aguafish.Parsiblog.Com ***** تبلیغات ، تابلوی اعلانات و محل بنر شما ***** Aguafish Ads

بنر آپادانا98 بنر آپادانا98









تراریوم مناسب برای سمندرهای قم  

تراریوم مناسب برای سمندرهای قمصری
زندگی این سمندرها دراری ? فاز خاکزی و آبزی است. بدین منظور می توان ? محیط مختلف برای ? فاز مختلف زندگی آن ها در اختیارشان قرار داد و یا با فراهم کردن امکاناتی ? فاز را در اختیار آن ها قرار داد.
? - ? : فاز آبزی :

این سمندر عمق آب زیاد را دوست نداشته و بهتر است عمق آب حداکثر حدود 15 سانتی متر باشد.(البته اگر عمق آب کمی بیشتر هم باشد مشکلی پیش نخواهد آمد ، ولی بهتر است از ?? سانتی متر تجاوز نکند)

معمولا سمندرها را می توان در شکاف سنگ ها و صخره های کنار آبگیرها و یا زیر برگ درختان پیدا کرد
تنه های درخت سفالی که به حالتی در آب قرار داده شده اند که 1 یا چند سوراخ آن ها زیر سطح آب و 1 یا چند سوراخ دیگر آن ها بالای سطح آب باشند مناسب است. در طول روز آن ها بر طبق عادت طبیعی خود در انتهای تنه درخت سفالی در خشکی قرار گرفته و با تاریک شدن هوا ، کم کم بیرون می آیند و به دنبال غذا می گردند. توجه کنید که تنه سفالی را به صورت تقریبا مایل و به گونه ای قرار دهید که قسمتی از آن که در بیرون آب است و برای استراحت و مخفی شدن روزانه سمندر مورد استفاده قرار می گیرد ، تقریبا افقی باشد و شیب زیادی نداشته باشد.
برای این که بتوانید آن ها را در حالی که در تنه درخت سفالی استراحت می کنند ببینید ، می توانید 1 سوراخ کوچک در انتهای سفال ایجاد کنید و انتهای سفال را به شیشه پهلویی آکواریوم تکیه دهید و در این حالت در روز که آن ها در حال استراحت هستند نیز می توانید آن ها را ببینید
سمندر ها موجوداتی خونسرد بوده و در زمستان و سرما بدنشان کرخ شده و به خواب زمستانی می روند که به این حالت رکود زمستانی می گویند. در تراریوم با عمق آب 15 سانتی متر ، می توان با قرار دادن بخاری هایی که می توان کلاهک آن ها را زیر سطح آب قرار داده و می توان آن ها را به صورت افقی در آکواریوم چسباند برای گرم کردن استفاده نمود. این سمندرها در تراریومی (شامل خشکی و آب) با درجه حرارات آب حدود ?? تا ?? درجه سانتی گراد و دارای مخفیگاه های سفالی سرحال خواهند بود
- ? : فاز خاکزی :

برخی این سمندرها را در زمستان در یک زیستگاه کوچک خاکی که فقط یک ظرف آب در آن قرار داشته و دمای ?? تا ?? درجه سانتی گراد دارد ُ نگهداری می کنند. در واقع این حالت را فاز خاکی زندگی آن ها می دانند و دوباره در بهار برای تولیدمثل آن ها را وارد فاز آبی که خشکی کوچکی داشته و دمای ?? تا?? درجه سانتی گراد دارد می کنند.

نکات مهم :

*باید همیشه این مطلب را به خاطر داشته باشید که سمندرهای قمصری در یک تراریوم(آکواریومی که داری قسمتی خشکی است) نگهداری شوند (یعنی چه در فاز آبزی باشد و چه در فاز خشکی باید خمیشه مقداری آب و خشکی در مجاورت آن باشد) ، چون این جانوران دوزیست بوده و دارای شش می باشند و از هوا تنفس می کنند ُ پس همواره نباید آب در اطاف آن باشد و از طرفی چون تنفس پوستی دارد ، اگر آب و رطوبت در اطراف آن نباشد ، پوستش خشک شده و خواهد مرد.

*باید حتما توجه داشته باشید که تراریوم سمندرهای قمصری درپوش داشته باشد ، چون این جانوران به راحتی با چسباندن دست های خود به دیواره تراریوم ، از آن بالا آمده و به بیرون از آن می روند.


نوشته شده توسط : محسن| دوشنبه 88 بهمن 5 | ساعت 4:30 عصر | +| نظرات شما ()



All Right Reserved By Aguafish.Parsiblog.Com کپی برداری از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است